Kruger Park

22 februari 2010 - Lobamba, Swaziland

Hi everybody, how are you doing? We’re doing fine, thank you. And you? Fine as well.

Zo begint ieder gesprekje hier in afrika. Een beleefheidsriedeltje dus, maar meestal komt er dan ook al gauw een vrolijke glimlach tevoorschijn die je meteen goed stemt. Of je moet een van de velen tegenkomen die Afrikaans spreken. ‘Zo jij kom uit Nederland, dan jij Afrikaans verstaan of nie?’ Ehm, ja, Afrikaans verstaan wel, spreken niet zoals je merkt…

In ieder geval, tot nu toe is Zuid Afrika baie mooi! We hebben de afgelopen dagen in het Kruger Park doorgebracht. En hoe vet was dat! Iedere dag om 5.30 s’ochtends (ja, je leest het goed) op pad met ons campertje om zo vroeg mogelijk de wilde dieren te ‘spotten’. En veel van de dieren die te spotten vielen hebben we ook gezien! Heb je even: de ‘big five’ (leeuw, neushoorn, buffel, luipaard en olifant) maar ook giraffen, cheeta’s, heel veel impala’s en impala-achtigen (kudu’s, waterbok en de zeldzame klipspringer), zebra’s, schildpadden, de mooiste vogels, apen, nijlpaarden, een hyena enz. Alleen de wilde honden hebben we niet gezien.

Enfin: zie de fotosessie. En dat allemaal gefotografeerd vanuit ons eigen campertje! Trouwens de restcamps waar we overnachtten en/of lunchten waren ook prachtig. Een paar nachten hebben we ons campertje ook verruild voor iets meer luxe van een eigen hut gezien de warmte en we met gesloten deuren moesten slapen tegen de “units” zoals wij ze noemen (XL formaat ongedierte).

Hoe is’t verder daar in Nederland? De sneeuw al ontdooit? Hier in Kruger was het flink heet (38 graden), maar dat vinden we helemaal niet erg als we de weerverhalen uit Nederland horen ;) !

We hebben Zuid Afrika inmiddels verlaten..we zijn de grens overgegaan naar Swaziland. Daarover meer inde volgende update.

Cheers, J&J

p.s. Ik probeer nog een spectaculair filmpje op youtube te zetten van overstekende olifanten op een paar meter van onze camper. Als dit is gelukt zet ik de link op onze site.

1. Petra & Paul:
    Hi lieverds,

Joepieeeeee een update!!!!! Wat gaaf zeg, die mooie (enge) beesten! Prachtige foto's! Genietze.

Dikke kus P&P
  2. Henny van Engelen:
    22 februari 2010
    Uhhhh, Artis is inderdaad heel anders en die cocktail van Joyce daar met dat uitzicht lijkt me wel wat!! Wij werken wel...............
    Liefs Ton en Henny
  3. Mirjam Stronks:
    22 februari 2010
    Zo, dat klinkt allemaal erg goed! En wat een geweldige foto's! Nog een hele fijne tijd in Afrika! En doe de groetjes aan Sharona!

Groetjes, Mirjam
  4. Maikel, Nathalie, Danique, Marijn en HIlke:
    Prachtige foto's zeg!!!
  5. Mams en Paps:
    Heeee kids,

Als ik nog een cameraman/-vrouw nodig heb voor een film over de " Strong Animals of South Africa"worden jullie wat mij betreft meteen gecontracteerd; Geweldig wat een schitterende flora en fauna en "meesterlijk" voor ons als achterblijvers in beeld gebracht.
    Je zou er haast zin aan krijgen.
    Ohh uhhh "Do'nt try everything........ you think you can; The Lovely Animals of South Africa are watching you and the go for GOLD!!!
    Veel -spottend- plezier en liefs
    Mams en Paps
  6. Angela:
    Hey Jo&Jo,
    Kben toch stiekem best een beetje jaloers. Het geweldige uitzicht, de big five, het lekkere zonnetje. En hier maar regen....en volgende week weer aan de bak...;-((

Lfs uit Den Bosch
  7. Mariska Versluis:
    23 februari 2010
    Hey lieverdjes!

Wat een ontzettend mooie foto's hebben jullie zeg!!! Geniet maar lekker want hier is het koud en regent het!!!
    Ik mis jullie maar met het huisje is alles goed, heb er al een dagje gezeten om te leren hahaha..

xx
  8. Jacqueline Vossen:
    27 februari 2010
    Heb van Berry jullie site doorgekregen. Prachtige foto's en leuk om jullie te kunnen volgen. Ik vind jullie camper t einde!! Geniet ervan, gr Jackie (uit Vught)
  9. Ineke en Gerard:
    28 februari 2010
    Hallo J&J!!
    Wat een indrukken met al die wilde dieren. Kijk uit want ze kunnen bijten. Ga nu toch naar de cursus "Overwin je vliegangst", want dit willen wij ook. Wensen jullie een verdere succesvolle reis! Doe de groeten aan Nelson Mandela, als je hem tegenkomt. Succes bij de bosjesmannen en de zoeloe's, zijn benieuwd hoe die mensen zijn.

Gerard en Ineke
  10. Sharona:
    1 maart 2010
    Jeetje, wat een prachtige foto's! Daar kunnen mijn foto's niet aan tippen... Wanneer zijn jullie hier?

Liefs,
  11. Maddy:
    29 maart 2010
    Hallo Joyce en Jochum,
    Wat een hoorn op de neus van die neushoorn op de foto,
    pinokkio z`n neus is er nog niks bij.
    Die low-budget bus ziet er grappig uit, weer heel anders dan Elvis..... van P&P. Voor jullie iedere dag feest op(en in) de camper.
    Veel plezier en hoop dat jullie nog meer moois beleven in de natuur!
    lieve groetjes voor jullie
    Jan en Maddy